2011. július 21., csütörtök

Játék Éduánál

Nos, mivel egyáltalán nem tudom felrakni ugye  a képeket, illetve ma már fotózni sem tudok normálisan kellő fény hiányában, olvasgatok blogokat innen onnan. Így jutottam el Katához, aki egy érdekes játékot indított útjára.  A lényege, fel kell sorolni gyerekkorunk kedvenc ételeit. Ez amolyan nosztalgia, illetve szerintem, ha valaki meglát valakinél egy jó kis kaját, akár receptcserére is alkalmas lehet! Ami pl. engem illet, épp Katánál olvastam a rántott tejbegríz fogalmát, ami kiváncsivá is tett, de körülnézek még másoknál is...

De hogy mi is volt a kedvenc ételem gyerekkoromban? Igazából nem voltam válogatós, ezenkívül menzás voltam (e kettő szerintem szorosan összefügg!), így szinte mindent szerettem, amit anyukám készített. Azért felsorolok párat, amit szinte mindig meg tudok enni mind a mai napig is, bár bevallom, könnyebb lenne azokat felsorolni, amiket úúútáltam...

1., pörkölt nokedlivel
2., Jókai féle bableves (de ezt úgy, ahogy apukám csinálta)
3., nénikém féle rántott hús sült krumplival (mert bizony ahány ház, annyi rántott hús)
4., lehetne szinte az első helyen is: Brassói aprópecsenye
5., zserbó

6., beigli stb.stb.

Most, hogy így visszaolvastam, összefutott a számban  a nyál. :))

Azért, hogy miket utáltam/utálok:

1., finomfőzelék (paradoxon!!!!)
2., sárgarépafőzelék
3., sóska
4., grízes tészta
5., menza féle székelykáposzta (amit én csinálok, az fini)

Nagyjából ennyi!
Ha van kedvetek, kommenteljetek, kiváncsi vagyok, ki mit szeret!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése