2012. május 23., szerda

Túrótorta kivivel-avagy gombhoz a kabátot...

...na merthogy egyáltalán eszemben sem volt (ugyan miben lett volna?) tortát sütnöm, de egy ideje már figyelt egy kiló kivi a hűtőben, ugyanis nem volt érett, amikor megvettem. Jól megharagudtam rá, bevágtam hát, és már majdnem el is felejtettem, amikor is megláttam újfent a nyavalyás kivis-dobozt. Gondoltam, ha már így, akkor úgyis megyek a "bótba", hozok túrót is meg Arankát, aztán összeütöm az egyik kedvenc, de nagyon egyszerű tortánkat. Eredetileg Lajos Mari recept, de én természetesen el is hagytam közben -mármint a receptet-, úgyhogy amire emlékeztem (most már tudom, tök más), meg ami itthon volt alapon készült. 
A piskóta 4 tojásos, a krém pedig 0,5 kg túró, egy Aranka, és 3 dl habtejszín hozzá kis citrom leve, és reszelt héja.  Lehetséges, hogy a túróhoz lehet még adni némi tojássárgáját, de anélkül is megteszi. 
Én most úgy csináltam, hogy mivel rengeteg kivim volt, egy sor piskóta, egy sor krém, bele a kivi, egy sor krém ragasztani, majd piskótától ismétel. A teteje természetesen krémes, rá a maradék kivi, és végül 1 dl vízből készült zselé. Az oldalára LM szerint szeletelt mandulát érdemes rakni, de az most nem volt itthon, ilyen kabát lett ez...
Emlékeim szerint még valami: a túrós krém alá egy vmilyen bogyós lekvár kerül, de akár az is elhagyható, kinek hogy tetszik alapon. Amúgy a neten megtalálható tuti a recept, aki nem szeret kísérletezni, vagy aki nem igazodik ki az emlékeimen (nem lennék meglepve)... :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése